Tuesday 24 November 2015

Family Comes First

Assalamualaikum,

Keluarga sangat sangat no.1 bagi aku.
Tanpa diorang aku takkan dapat senyum happy lebar setiap hari. Haha
Walaupun sekarang setiap kali bangun pagi diorang takde depan mata,
Tapi whatsapp kan adooo, kihkihkih
Dunia moden maaa..

Biarlah aku hidup sederhana yang penting aku masih bersama keluarga.
Tak boleh bayangkan hidup tanpa keluarga disisi,
Masa mula mula masuk kerja dekat UiTM ni pun aku banyak pikir kampung je.
Hehehehe
Asyik ingat family je..
Lagi lagi dulu masa Yana belum masuk UUM,
Lagilah rasa macam nak balik tiap tiap minggu..
Sekarang Yana dekat UUM pun aku still nak balik tiap tiap minggu.
Wakakakakaka

Alhamdulillah aku dikurniakan family yang bahagia, happy & sporting, hihi
Sampai mak ayah aku cakap,
"Nanti dah kahwin macam mana lah kakak ni, haihh"
Hahahaha, relax lah ayah, lambat lagi nak kahwin lah. kihkihkih
Tak terpikir lagi pun..
Nanti dah kahwin tak boleh selalu balik kampung..
Kena bahagi bahagi,
Tu kalau dapat suami yang memahami,
Kalau asyik nak balik kampung dia je macam mana?
Menangis tak berlagu lah kita..

Nak cari yang kampung dekat?
Sama je, kalau sibuk nak balik rumah mak ayah dia,
Takde jugak turn nak balik rumah mak ayah aku..
Yelah, perempuan bila dah kahwin kena dengar dan ikut kata suami..
Suami no.1 masa tu, family suami pun kena diutamakan.

Sedihnyaaaa, uwaaaaaaa
Semoga aku dapat mak ayah mertua yang sporting. Haha!
Satu lagi kelemahan aku yang tak dapat dielakkan sampai sekarang,
ialah Tak Tahu Masak!
Hahahaha serius wehhh..
Tak boleh nak belajar masak,
Tak tahu kenapa, maybe sebab aku belum ada keinginan untuk kahwin. Kihkihkih

Mungkin nanti bila dah tiba masa yang sesuai,
Aku akan belajar masak. Hahahaha

Okay, cerita dah lari dari tajuk. kekekekeke

Aku just nak cakap, family sangat penting bagi aku..
Apa apa pun mesti kita akan cari family..
Janganlah cipta jurang diantara family.

Tak baik memutuskan ikatan silaturrahim,
Ada masalah cuba selesaikan dengan cara baik.
Satu lagi, jadilah anak yang soleh/solehah untuk mak ayah kita.
Hanya kita harapan mereka didunia dan juga yang paling penting untuk diakhirat sana.

Bagi mereka yang sudah tidak mempunyai ibu bapa,
Banyak banyakkan lah sedekah alfatihah dan doakan yang terbaik untuk mereka di sana.

Bagi yang masih mempunyai mak ayah,
Tiap tiap pagi tu, sedekahkan alfatihah untuk mereka dan juga diri sendiri.
Semoga mudah urusan untuk tersebut.

Sejauh mana pun korang pergi,
Setinggi mana pun kejayaan yang korang kecapi,
Ingatlah!
Doa ibu bapa sentiasa menjadi penyebab korang dapat semua tu.
Tanpa mereka siapalah kita.

Ayah & Mak!
Love!
Muahhh

Thank you for reading this entry!!

HannaHHallaN

No comments:

Post a Comment